Pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?

Niedawno zauważyłem, że wszystkie moje poniedziałki zlewają się w jeden gigantyczny dzień, w którym w kółko robię to samo.

Dzieje się tak, ponieważ poniedziałki są dniami kontroli (podobnie jak środy, ale to inna sprawa).

W każdy poniedziałek ignoruję wszystkie e-maile, które nagromadziły się w ostatnich godzinach w piątek iw weekend, otwieram przeglądarkę przeznaczoną tylko do audytów, zakładam słuchawki i zaczynam od razu.

Na szczęście – bardzo lubię przeprowadzać audyty. W przeciwnym razie mógłbym go kiedyś zgubić, ale przeprowadzanie audytu witryny internetowej to jak zabawa w archeologię i jednoczesne bycie detektywem. Czy to było teraz odniesienie do Indiany Jonesa?

Z biegiem lat zdobyłem bardzo godny zaufania arsenał narzędzi, na których polegam przy kopaniu za mnie. Wiem, że wszyscy mamy swoich ulubionych i możemy preferować jedno lub drugie, niemniej jednak oto moje podejście do narzędzi audytowych, z którymi każdy SEO powinien przynajmniej zapoznać się. Zauważ, że nie ma określonej kolejności ani metody na liście.

Google Analytics i Google Search Console

Zacznijmy od oczywistego duetu.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wskoczyć do Analytics i Search Console i przeanalizować ruch, źródła ruchu, strony docelowe, zachowanie użytkowników, czas przebywania, współczynnik odrzuceń, słowa kluczowe, rankingi i inne ciekawe rzeczy. Poznaj swoje podstawy, zanim faktycznie przejdziesz do innego narzędzia.

Niektórzy SEO często zaniedbują ten pierwszy krok, który często znajduję – ale najlepszym miejscem do rozpoczęcia audytu jest zawsze analiza tego, co już masz, a najlepszym miejscem do zrobienia tego jest najbardziej wiarygodne źródło. Chociaż wszystkie inne narzędzia, które wymieniam, są świetne – nigdy nie mogą być tak dokładne ani godne zaufania, jak Twój własny duet Google.

Kolejną dobrą rzeczą do zrobienia jest teraz zarys listy ulepszeń i pomysłów, do których doszedłeś, patrząc tylko na te surowe dane. Narzędzia z pewnością pomogą Ci wymyślić więcej, ale Twoje własne doświadczenie i wyobraźnia zamieni te dane w kroki, które można wykonać. Wiedza o tym, gdzie znaleźć dane, to jedno – wiedza o tym, co z nimi zrobić, to zupełnie inna sprawa.

Woorank

Woorank to świetne narzędzie typu „wszystko w jednym”, jeśli szukasz szybkiego i prostego sposobu, aby dowiedzieć się, jak ulepszyć witrynę. Analizuje ponad 70 wskaźników (w tym sygnały z SEO i mediów społecznościowych) i na pewno zapewni Ci dobry start.

Wadą Woorank jest to, że dane, które oferuje, są po prostu trochę za szerokie i nie zawsze są wystarczająco szczegółowe. Każdy segment, na którym się koncentruje, można przeanalizować za pomocą dedykowanego narzędzia, ale nie ma lepszej opcji na szybki audyt.

Jeśli jednak szukasz czegoś bardziej szczegółowego, będziesz musiał użyć również kilku innych narzędzi.

ScreamingFrog

ScreamingFrog to bardziej robot niż narzędzie do audytu – marzenie SEO. Chociaż interfejs może nie być całkiem ładny, dane, które może pomóc ci odkryć, są nieograniczone, jeśli wiesz, jak korzystać z robota i jak interpretować dane, które otrzymujesz.

Narzędzie może zeskrobać dowolną stronę internetową i dostarczyć dane, których skompilowanie zajęłoby wiele lat. Pomyśl o przekierowaniach, uszkodzonych linkach, metadanych, liczbie słów, tytułach i tak dalej. Może również pomóc odkryć cienkie strony i słabe treści i ogólnie jest świetnym narzędziem do analizy na stronie. (Krótkie okrzyki do Sitebulb tutaj, zacząłem używać tego na początku tego roku i może to spowodować, że SF będzie zbędny)

SEMRush

Kolejne wszechstronne narzędzie, SEMRush, ma funkcję audytu, która dostarczy Ci danych do pracy (choć raczej podstawowych), w tym sugestie dotyczące meta i tytułów, perspektywy budowania linków i pomysły dotyczące treści.

Jego funkcja audytu treści jest również przydatna i może pomóc w szybkim przeglądaniu stron i oferuje naprawdę cenny wgląd w dostępne poprawki.

Innym sposobem wykorzystania tego narzędzia jest badanie konkurencji – dane, które odkrywa, są raczej inne niż te, które oferują narzędzia wymienione poniżej, więc porównanie wyników uzyskanych z każdego z nich może być zabawnym przedsięwzięciem.

Ahrefs kontra Majestic kontra Moz

W świecie SEO toczy się niekończąca się debata na temat zwycięzcy tej bitwy.

Chociaż każdy z nas ma wyraźną ulubioną, wszystkie te narzędzia doskonale sprawdzają się w niektórych częściach przeprowadzanego audytu.

Trzeba przyznać, że można obejść się bez Moz. Ich pająki i moc pełzania nie dorównują Ahrefs – ale właśnie ponownie uruchamiają funkcję Link Explorer, więc dobrze byłoby obserwować rozwój.

Majestic ma unikalną metrykę Trust Flow, która jest zupełnie inna niż ocena domeny / autorytet dwóch pozostałych. Świetnie nadaje się również do masowej analizy witryn, audytów linków i często może wykryć rzeczy, których Ahrefs nie zrobi. Użyj go, aby sprawdzić linki zwrotne i potencjalne wyszukiwanie linków.

Obecnym liderem tego pakietu jest dla mnie Ahrefs – dzięki funkcjom, które wciąż dodają, możesz polegać tylko na ich narzędziu podczas audytu.

Może pomóc w badaniu słów kluczowych, oferować wgląd w ranking, analizę linków zwrotnych, ich eksplorator treści świetnie nadaje się do pracy nad pomysłami na marketing treści, ich funkcja audytu jest również wszechstronna, oferuje wgląd w zakotwiczenia i konkurencyjne strony – w sumie, świetne narzędzie w sobie

Dodaj komentarz